CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 24 August 2012

BAYI 11 MINGGU :'(

Bila plak la aku ade bayi ni.. bukan, jgn salah anggap. ni cerita yg akak aku habaq sama aku. cerite sedih di pagi hari. aku pun tersentap bila dgrnya....

GINI CERITANYA...

Kawan akak aku ade seorg anak lelaki. nama die.... urmm.. sat na.. ingat jap... erm.. aku x ingat! haish. x pelah panggil baby jelah.. hoho. jadi. baby ni sgtlah healthy. 11 minggu lahir tanpa cacat cela. ketika baby ni di bulan ke 11 die da bleh berbunyi2 dah. bising la... haha. bleh berjalan makan dgn gembiranya.

gambar hiasan semata-mata..
BABY ni comel. mak die suka tangkap gambar die. Pendek kata suma org ade penah bergambar dgn die.
Tp malang menimpa...

Mase tu mak die outstation.. tinggal la baby ni nan ayahnya. pulang dri tempat kerja. ayah die telah terlena. baby ni pun terlena sekali dgn ayahnya.. tp malagnya baby ni termeniarap mase tido.... ni bermakna baby tu x dpt bernafas. Mase ayah die sedar. baby tu da warna kebiruan.. x bernafas.. 

Cepat2 ayah die bwa ke klinik. dan doktor telah sahkan baby tu telah meninggal.. baru 11 minggu.. 11 hari lg nak raya.. Baju raya mak die da gantungkan da dkt almari. macam mana lah perasaan mak die. ayah die mmg x sedar bila budak tu x bernafas. tiada bunyi atau rontaan..

Nasib mak die jenis redha dgn ketentuan ilahi.. tp ape yg x bestnya adalah ORG SEKELILING.. ADE KE PATUT PI TAG KAT MAK BABY NI GAMBAQ BUDAK UH SAMBIL TULIS RINDU DKT BUDAK NI.......ALLAH MAK BUDAK UH PUNYA LA SEDIH. BLEH PLAK PI TAG GITU..... jgnlah buat begitu. ingatlah sensitiviti org lain. kite x thu perasaan org. jaga hati dan perasaan org yg menanggungnya.

aku just nak cerite sebagai pengajaran;
1. JAGE BAYI YG KECIL2 NI SEWAKTU TIDO TERUTAMANYA
2. JAGE PERASAAN ORG.

tu jah. BERAT MATA MEMANDANG BERAT LG BAHU YG MEMIKUL. sama2 kite menilainya :)

No comments:

Post a Comment